丸善雄松堂株式会社
学術情報ソリューション事業部
法律情報営業部

〒160-0002
東京都新宿区四谷坂町10-10
Tel: 03-3357-1435
Fax: 03-3357-2805

ご注文に際して

個人情報保護方針

書影

Understandingシリーズ:商標法 第3版

Understanding Trademark Law, 3rd Edition

Mary LaFrance; IGT Professor of Intellectual Property Law, William S. Boyd School of Law, University of Nevada

1 vol. xiv, 382 p. Paper., 2016年7月刊(The Understanding Series)

Carolina Academic Press, USA. ISBN: 9780769865171

¥8,448

在庫あり

米国商標法及び不正競争法に関する体系的入門書として好評を博した解説書の7年ぶりの新版。充実した脚注・サイテーションを記しており、より詳細な分析や研究にもご活用いただけます。

【Table of Contents】

Chapter 1 Nature and Purpose of Trademark Protection

PART I: Historical Overview of Trademark Law

PART II: Trademark, Copyright, and Patent Law Compared

Chapter 2 Subject Matter of Trademark Protection

PART I: Nature of Trademarks

PART II: Establishing Trademark Rights

PART III: Types of Trademarks

PART IV: Federal Trademark Registration

PART V: State Trademark Registration

PART VI: Unregistered Marks

PART VII: Relationship between State and Federal Protection

PART VIII: Assignments and Licenses

Chapter 3 Trademark Infringement and Unfair Competition

PART I: Trademark Infringement

PART II: Reverse Passing Off

PART III: Federal Law of False Advertising

PART IV: Dilution

PART V: Cybersquatting

PART VI: Secondary Liability

PART VII: Defenses

PART VIII: Remedies

PART IX: Adjudication