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商品化権とキャラクター・ライセンシング 2018-2019年版 全2巻

The Law of Merchandise and Character Licensing, 2018-2019 Edition

Gregory J. Battersby, Charles W. Grimes

2 vols. 2100 p. Paper., 2018年9月刊(年1回刊行)

Thomson Reuters (CBC), USA.

¥351,703

在庫あり

商品化の可能なキャラクターの選定・評価から、権利義務関係の創設・整理、ライセンス契約の交渉・ドラフト、権利保護、使用状況の監視、侵害行為に対するエンフォースメント、訴訟への対応などに至るまで、キャラクターの商品化・ライセンシングの各過程における法的・実務的問題点を解説。

【主な内容】

◆選定・評価の基準・留意点 ◆権利関係の明確化・整理 ◆ライセンス契約のドラフト ◆商標権・著作権・特許権等による権利保護 ◆権利侵害や偽造への対抗手段 ◆使用状況の監視 ◆米国内・国際的な権利行使 ◆世界約30ヶ国における商品化権の保護状況、等

【Table of Contents】

1. Introduction to Merchandising

2. Selection and Evaluation of Merchandising Property

3. Clearing Potential Properties

4. Ownership Considerations

5. Licensing Considerations

6. Special Considerations in Drafting Other Types of Merchandising-Related Agreements

7. Protection of Merchandising Properties

8. Protecting Merchandising Properties under Trademark Law

9. Protecting Merchandising Properties under Copyright Law

10. Protecting Merchandising Properties under Patent Law

11. Enforcement of Rights

12. Causes of Action in Merchandising Cases

13. Litigating a Merchandising Case

14. Protection against Infringing Imports

15. Enforcement Actions Worldwide

16. Special Problems for Property Owners: Gray Market Goods and Product Liability, and Antitrust

Appendix A. Breakdown of Registered Merchandising Marks by International Class

Appendix B. Trademark Prosecution

Appendix C. License Agreement

Appendix D. [Reserved]

Appendix E. [Reserved]

Appendix F. Litigation Forms

Appendix G. Selected State Right of Publicity Statutes