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パブリシティ権およびプライバシーの権利 2017年版 全2巻

The Rights of Publicity and Privacy, 2nd Edition, 2017 Edition

J. Thomas McCarthy

2 vols. 2520 p. Paper., 2017年4月刊

Thomson Reuters (CBC), USA. ISBN: 9780314800916

¥369,437

在庫あり

個人のアイデンティティの経済的価値を認め、その商業的利用上の権利とした「パブリシティ権」を総合的に解説。歴史的沿革、権利侵害の構成要素、権利者、権利内容、プライバシー権との比較検討、法源、商業利用およびメディアにおける権利侵害、死後の権利、権利の譲渡およびライセンス契約、救済などについて解説。

【Table of Contents】

1. History and Development of the Rights of Publicity and Privacy

2. Policy Reasons for the Right of Publicity

3. Elements of Infringement of the Right of Publicity

4. Who and What Are Protected by the Right of Publicity

5. A Survey of Legal Rights: The Rights of Publicity and Privacy in Context

6. Legal Sources Defining the Rights of Publicity and Privacy

7. Infringing Use of Personal Identity in a Commercial Setting

8. Infringing Use of Personal Identity in the Media

9. Postmortem Right of Publicity

10. Assignments and Licenses

11. Procedure, Remedies and Defenses

Appendix

Table of Cases

General Index